“Ik staarde naar de elektrische typemachine voor mijn neus. Twaalf jaar was ik toen ik mijn eigen typemachine kreeg. Mijn geluk kon niet op, want nu kon ik hele dagen typen. Tik-tik-tik-tik-tik, hoe sneller, hoe leuker.
Dat deed ik al vanaf mijn derde, toen nog op de mechanische typemachine van mijn broer. ‘Kantoortje spelen’ deed ik als klein meisje het liefst. ‘Later ga ik op kantoor werken!’, riep ik dan. De hele dag typen en dingen regelen, heerlijk leek me dat.

En het is ook heerlijk. Het is de beste baan.

Als ik ’s ochtends wakker word, sta ik te popelen om aan het werk te gaan. Nog voor ik heb ontbeten, zet ik mijn computer aan. Iedere dag probeer ik met een schone lei te beginnen, zodat ik alle ruimte heb voor alles wat de dag brengt. Welke telefoontjes krijg ik binnen, en welke klussen rollen daar uit? Kom maar op met opnieuw zo’n heerlijk hectische dag.

Hectische betekent dat ik de hele dag aan het schakelen ben tussen telefoon aannemen, acties uitvoeren die daaruit volgen, regelen en secretariële opdrachten. Dat is voor mij geen opgave, maar juist het leukste aspect van mijn werk.

Kwaliteit betekent voor mij betrokken zijn

Uiteraard staat kwaliteit bij de uitvoering van het werk hoog in het vaandel en dient gewaarborgd te zijn. Voor mij betekent kwaliteit leveren aan mijn klanten:

  • Met volle aandacht elk telefoontje aannemen en afhandelen
  • Altijd afhandelen volgens de bedrijfscultuur van de klant
  • Acties die voortkomen uit het telefoongesprek meteen verwerken
  • In een logboek alle telefoontjes/acties/taken documenteren, zodat u als klant maandelijks een overzicht krijgt en alles transparant blijft

Om deze kwaliteit ook in drukkere tijden te waarborgen, fungeert Gabriëlle sinds 2014 als mijn rechterhand. Zij helpt mij met telefoon aannemen, order en facturatie, afspraken maken, debiteurenbeheer en klanteninvoer.

Bij elke opdracht is mijn uitgangspunt: hoe zou ik dit doen als het mijn eigen bedrijf is? Ik doe mijn werk goed als mensen aan de andere kant van de telefoon denken dat ik bij het betreffende bedrijf fysiek op kantoor zit.
Kortom, ik voel me verbonden met mijn klanten en handel alsof het mijn eigen onderneming is. Andersom hoor ik er ook echt bij, ook al werk ik ‘op afstand’.

‘Bel Han maar, die regelt het wel’, hoor ik vaak. Het is het grootste compliment.”